.

Duglass Bečlers (Douglas Batchelor) kā pusaudzis par tēva multimiljonāra un mātes šova biznesā nopelnīto naudu varēja nopirkt visu, ko vien viņš vēlējās - izņemot laimi, patiesu mīlestību un sirdsmieru...

17. nodaļa: Došanās mājup

Galvenās durvis noblīkšķēja aiz manis, kad es iesteidzos mājās. „Kas vēlas doties uz Kovelo?” es izsaucos. Bērni atskrēja, un Karīna ielika pēdējo maizes pannu krāsnī un pagriezās pret mani ar dejojošām acīm.

„Mēs gribam, mēs gribam!” bērni sauca korī.

„Kā tā, ka mēs dodamies uz Kovelo?” Karīna jautāja.

„Man piezvanīja Deivs, un man ir jādodas mājās un jāparūpējas par dažām lietām mūsu būdā. Cik ātri jūs varat sapakot dažas lietas?”

„Mēs nevaram braukt, kamēr maize nav gatava,” Karīna teica, „bet es varu sapakoties.”

„Tas ir pārāk ātri,” es teicu. „Īstenībā mēs izbraucam rīt no rīta agri.”

Nākamajā rītā visi bija ārā no gultām ar pirmo aicinājumu, un mēs bijām ceļā ar saullēktu.

„Vai mēs satiksim mācītāju Džo Filips un viņa kundzi?” Miha jautāja. Filipi bija kļuvuši kā par vecvecākiem mūsu bērniem, un viņi tos ļoti mīlēja.

„Protams,” es viņus iedrošināju. „Mēs satiksim visu mūsu draudzes ģimeni!”

Priecīgas sarunas pildīja automašīnu, kad mēs baudījām domas par atgriešanos mājās. Ap pusdienlaiku runas apklusa, un visi sāka migt ciet. Es paliku viens ar savām domām, kamēr auto ēda jūdzes.

Filipi. Kādas labas atmiņas pildīja manu prātu, atcerējos, kā viņi palīdzēja mūsu ģimenei un veidoja mūsu dzīves! „Tas ir praktisks veids, kā viņi izdzīvo savu reliģiju,” es domāju. Mans prāts izspēlēja skatu no agrīna mūsu pazīšanās laika.

„Ko es darīšu?” kādu dienu es jautāju Karīnai. „Mums vajadzīgs motorzāģis, ja es gribu tirgot malku. Tas ir vienīgais veids, lai es nopelnītu pietiekoši, lai maksātu par zemi, un banka man atteica.”

„Kāpēc? Ko viņi teica?” viņa jautāja.

„Viņi teica, ka viņi nevar man aizdot naudu, jo man nav aktīva.” Ja es nebūtu pieaudzis, es raudātu. Vai es zaudēšu savu zemi pirms es varēšu veikt pirmo iemaksu?

„Bet kā tu iegūsi aktīvu, ja tu nevari aizņemties naudu?” Viņa skatījās uz mani norūpējusies.

„To es viņiem jautāju!” es teicu. „Viņi pat nemēģināja man dot iespēju. Es viņiem biju tikai netīrs hipijs.”

Bet, kad mācītājs Džo dzirdēja par manu nožēlojamo stāvokli, viņš daudz nedomāja. Viņš iebāza roku kabatā, izvilka savu čeku grāmatiņu un sāka rakstīt.

„Atdosi man, kad varēsi,” viņš teica smaidot un deva man čeku par $300. Man žoklis atkārās. Šis vīrs mani knapi pazina! Es nolēmu, ka atmaksāt viņam būs mana prioritāte, un tā bija!

Mācītājs Filips bija „pensionējies” un pārcēlies uz Kovelo, pirms es biju dzimis. Tur viņš izveidoja draudzi un vēlāk skolu. Daži kalpotāji skatās uz kalpošanu kā uz karjeru ar labu atalgojumu, bet ne mācītājs Džo. Viņš atteicās iet pensijā. Viņš bija nolēmis kalpot Kungam līdz pēdējam elpas vilcienam.

Mani iespaidoja viņa dzīvesveids. Astoņdesmit gados viņš atgriezās Kovelo un uzcēla savu māju – ar palīdzību, protams – bet viņš nesa kokmateriālus un strādāja kā piecdesmitgadīgs.

„Kaut kas tur ir saistīts ar veģetāru dzīvesveidu,” es atceros, ka reiz Karīnai teicu. Es domāju par brīnišķīgajiem dārzeņiem, ko viņi audzēja. Viņi praktiski dzīvoja no sava dārza divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, veselības dēļ, otrkārt, viņiem ne mazāk svarīga bija nauda, ko viņi ietaupīja. Jo mazāk viņi tērēja pārtikai, jo vairāk viņiem bija, ko izlietot, lai izplatītu evaņģēliju. No viņu mazajiem ikmēneša ienākumiem viņi deva vairāk nekā 50 procentus dažādām kalpošanām un projektiem!

Es zinu, ka šī dievbijīgā vīra lūgšanas bija darījušas ļoti daudz, lai palīdzētu man pieņemt lēmumu par Kristu. Džo un Mirjamai Filips bija saraksts ar vairāk nekā piecdesmit cilvēkiem, par ko Džo lūdza katru rītu. Mācītājs Džo katru personu nosauca vārdā un lūdza par viņu problēmām un labklājību, un viņš pavadīja daudz laika ar Bībeli. Es esmu pārliecināts, ka tas bija viņa garīgā spēka noslēpums. Viņš nekad neizrādīja nepacietību vai dusmas, bet visstresainākajās situācijās saglabāja maigu, laipnu nosvērtību.

Un Filipa kundze. Kāda spēcīga liecība bija viņas dzīve! Viņa vienmēr strādāja līdzās savam vīram un pat palīdzēja celt māju. Es atcerējos reizi, kad viņš nesa garu kokmateriālu gabalu, kas šūpojās un viņai kārtīgi iebelza. „Džo!” viņa teica.

„Atvaino, mīļā,” viņš atbildēja, un viņi katrs aizgāja savās darīšanās. Es skaļi iesmējos, to atceroties.

„Par ko tu smejies?” Karīna gribēja zināt, mostoties no snaudiena.

„Ak, es vienkārši domāju par Filipiem,” es teicu.

„Viņi ir jauks pāris, vai ne?” viņa teica.

„Kopš Mirjama bija precējusies ar mācītāju Džo, es zinu, ka viņas sargeņģelim bija jāstrādā virsstundas. Vai atceries, kad viņš gandrīz atpakaļgaitā pārbrauca viņai pāri?” es jautāju.

„Es atceros!” viņa teica. „Viņi man atgādina dažas Laurela un Hardija filmas, ko es skatījos bērnībā.”

„Jā, tas ir labs salīdzinājums. Atceries, kad mēs redzējām, ka auto brauca pa nepareizo lielceļa pusi, un izrādījās, ka tie bija Filipi?”

„Jāā! Tas bija briesmīgi,” Karīna smējās. „Tagad tas liekas smieklīgi, bet viņus varēja nogalināt. Viņi ir tik pievilcīgs pāris. Viņa ir galvastiesu garāka nekā viņš, un, kad viņa smejas, viņas mute sniedzas līdz ausīm.”

Es plati smaidīju no šīs domas. „Filipa kundze ir vienīgā, ko es jebkad esmu redzējis, kas piecelsies svētrunas vidū un pārtrauks mācītāju.”

„Bet viņa nekad nav rupja,” Karīna steidzās viņu aizstāvēt. „Man patīk, kā viņa aizver acis un nekļūdīgi citē Svētos Rakstus.”

„Jā,” es piekritu. „Viņas seja staro. Es vienmēr jūtu, ka viņai ir vēsts tieši no debesīm.”

„Es domāju, ka visi tā domā. Viņi klausās un sniedz viņai nedalītu uzmanību,” Karīna teica. „Lai nu kā, mācītājs Džo to novērtē.”

Ceļojums uz Kaliforniju bija grūts. Mēs braucām pa taisno, gandrīz neapstājoties, un mēs bijām priecīgi redzēt mūsu kalnu māju, ko bijām uzcēluši. Mēs izrāpāmies stīvi. „Katrs kaut ko ienes,” es atgādināju, kad bērni traucās uz durvīm.

Laiks Kovelo pagāja pārāk ātri. Bija tik daudz darba un tik maz laika. Vismaz mums bija laiks kārtīgam Filipu ģimenes apciemojumam.

„Skat, māmiņ, kas te ir!” mācītājs aicināja savu sievu, kad viņš steidzās pie durvīm, lai mūs sveiktu. Pēc apkampieniem un smiekliem un „redz, kā jūs esat izauguši!” katram bērnam, mēs devāmies iekšā.

Vārītu ābolu smarža pildīja māju. Filipa kundze gatavoja ābolu mērci, un mācītājs Džo palīdzēja mizot. „Turpiniet savu darbu,” Karīna teica. „Mēs visi nāksim virtuvē un palīdzēsim jums.” Filipa kundze iedeva mums katram priekšautu, un es palīdzēju mizot un izņemt serdes.

„Tu lieliski izskaties!” es teicu mācītājam Džo. „Cik tev ir gadu tagad?”

„Man ir deviņdesmit trīs, Dag. Es jau gatavojos iet augšā.”

„Tu mani pārsteidz,” es teicu, kratot galvu.

Viņš pārtrauca mizot un atspiedās pret leti. „Dag, es vairs neesmu stiprs. Šo ābolu mizošana un griešana prasa no manis visu spēku, bet es gribu darīt, cik es varu, tik ilgi, cik es varu, tik daudz, cik es varu, un tik bieži, cik es varu.” Viņa vārdi gandrīz mani saraudināja, jo es zināju, ka viņš tā arī domāja. Viņš dzīvoja, lai svētītu un kalpotu citiem.

Četratā mēs darbu ātri padarījām. Tad mēs nomazgājām rokas un sasēdāmies ap galdu.

„Dag,” mācītājs Džo teica, skatoties manī cieši ar miklām acīm, „Kungs aicina tevi kalpošanā. Es ne tikai tā domāju. Es zinu to. Es nezinu, kā tas notiks. Es zinu, ka ir grūti ar sievu un bērniem, bet ja Dievs tevi aicina, tā ir Viņa problēma. Viņš visu atrisinās.”

„Es tā ceru,” es teicu. Es domāju par savas dzīves zaudētajām iespējām. Es gandrīz nebiju sagatavots kalpošanai attiecībā uz formālo izglītību.

„Tāpēc, ka es tam stipri ticu, es esmu tev novēlējis visas savas grāmatas,” mācītājs Džo teica. „Nāc, es tev parādīšu bibliotēku.” Mēs piecēlāmies un iegājām viņa lasītavā, sievietes mums sekoja. Tur, rūpīgi sarindoti, bija neskaitāmi grāmatu plaukti.

„No kurienes tās visas?” es jautāju.

„Dažādi. Neaizmirsti, ka es biju kalpošanā vairāk nekā sešdesmit gadus. Tādā laika periodā var daudzās lietās iedzīvoties.”

„Jā, un viņš ir bijis misijas konferences prezidents, un daudz ceļojis.” Filipa kundze piebilda. „Viņš nopērk jaunu grāmatu visur, kur vien iet.”

Es klusi nosvilpos. Tur grāmatu pietiktu trīs mūžiem!

„Cik ilgi tu te paliksi? Vai tu te būsi sabatā?” mācītājs jautāja.

„Jā, mēs būsim šeit sabatā, bet mēs dodamies prom agri svētdienas rītā,” es atbildēju.

„Jauki! Varbūt vari mums sludināt? Visi tavi draugi gribēs redzēt un dzirdēt tevi.”

„Es priecātos, mācītāj,” es viņam piekritu.

Pēc brīnišķīga sabata ar draugiem mēs atgriezāmies Jaunmeksikā, lai turpinātu darbu Navajos. Pēc pāris nedēļām mēs saņēmām ziņu, ka mācītājs Filips ir miris. Viņš naktī izkrita no gultas un bija pārāk vājš, lai pieceltos. Viņa sieva mēģināja viņu iecelt atpakaļ gultā, bet viņai neizdevās.

„Neraizējies, māmiņ,” viņš teica. „Tikai apsedz mani šeit uz grīdas. Man ir ērti.” Viņa apsedza viņu, cerot dabūt palīdzību nākamajā dienā, bet no rīta viņš jau bija aizgājis. Es biju tik priecīgs, ka satiku viņu divas nedēļas pirms tam.

Kādu dienu zvanīja telefons. „Te Ričards Švarcs, Ziemeļkalifornijas konferences misijas sekretārs,” balss teica. Es biju viņu dažas reizes saticis. „Dag, mēs esam dzirdējuši par taviem panākumiem Navajos, un mēs apsveram iespēju, ka tu nāktu uz Ziemeļkaliforniju veikt mācītāja/evaņģēlista darbu. Vai tevi tas interesētu?”

Jā! Manas mājas un draugi ir Ziemeļkalifornijā, tas izklausījās pārāk labi, lai būtu patiesība, bet es centos neizklausīties pārāk sajūsmināts.

„Vai ir kāda konkrēta draudze, par kuru jūs domājat?” es jautāju.

„Jā,” viņš atbildēja, „ir vairākas, par ko mēs domājam. Viena ir maza pilsēta Kovelo. Jūs varbūt neesat par to dzirdējis.”

Mana sirds dejoja. Starp 130 adventistu draudzēm Ziemeļkalifornijā šī bija draudze, kurā es visvairāk vēlējos būt mācītājs!

Karīna man iespēra. „Saki jā!” viņa čukstēja. Lai gan es biju jau izdomājis, es zināju, ka vispirms tas ir jānes Kunga priekšā.

„Mēs to pārrunāsim un lūgsim par to,” es teicu. „Sazināsimies.”

Karīna teica: „Es pakošos, kamēr tu lūdz.”

Ja tas nebija brīnums, es nekad nevienu neesmu redzējis! Man bija vajadzīga draudze kā Kovelo, jo cilvēki tur zināja, ka es nezināju, ko es daru, bet viņi mani tik un tā mīlēja. Mūsu vecie draugi bija sajūsmā redzot, ka atgriežas viņu mācītājs.

Kad es beidzot tur nokļuvu, es atklāju, cik daudz es nezināju par mācītāja darbu. Es pat nezināju, kā novadīt padomes sēdi. Es devu ierosinājumus un pats tos apstiprināju! Bet cilvēki mani pacietīgi panesa un mani mīlēja tajā visā. Ar Dieva svētību draudze auga un plauka. Mēs nopirkām blakus zemi un uzcēlām baznīcai paplašinājumu.

Bez mācītāja pienākumiem no manis sagaidīja, ka es vadu evaņģelizācijas sanāksmes. Pirmās sanāksmes es noturēju turpat Kovelo. Apmēram 100 cilvēku apmeklēja pirmo vakaru, un apmeklējums saglabājās labs visu laiku. Noslēgumā 12 cilvēki pieņēma lēmumu par Kristu un tika kristīti tajā gadā. Draudze izauga manas īsās kalpošanas laikā no 86 līdz 112.

Evaņģelizācija aizņēma arvien vairāk mana laika, un beigās es lūdzu, lai mani atbrīvo no maniem draudzes gana pienākumiem, lai es varu evaņģelizēt ar pilnu slodzi. Nesen es sludināju Kovelo sabata rītā. Kad es skatījos draudzē, es redzēju tik daudz cilvēku, ar kuriem es jutos ļoti tuvs. Čarija bija viens no pirmajiem cilvēkiem, ko mēs satikām, kad mēs pārcēlāmies uz Kovelo. Viņa tajā laikā bija hipijs, tāpat kā mēs. Es uzaicināju viņu uz sanāksmēm, un tagad viņa bija šeit uzticīga draudzes locekle, tāpat kā viņas māte Paulīne.

Atsaucoties uz vecās mammas lūgumu, Filipu mazmeita Edvīna sāka apmeklēt sanāksmes, un tagad bija uzticīga draudzes locekle. Filipa kundze vienmēr teica: „Ja tikai Džo varētu redzēt, ka tu atgriezies, lai ganītu draudzi, ko viņš uzcēla, viņš ar tevi lepotos! Ja tikai Džo varētu redzēt, ka viņa mazmeita tika kristīta tavās sanāksmēs, viņš būtu ļoti laimīgs!” Un viņa raudāja.

Tad vēl bija Džons. Šis vīrs bija uzaudzis draudzē, bet to pameta jaunībā un apmeklēja presbiterāņu draudzi. Kad sākās evaņģelizācijas sanāksmes, viņš uzticīgi nāca un bija pirmais, ko es kristīju savā kalpošanā. Nu viņš bija stiprs draudzes loceklis, mācīja sabatskolas klasi un bija precējies ar Čaras māti.

Un Marta! Redzot Martu, atausa manas jaukākās atmiņas. Tas ir garš stāsts, bet ir vērts to izstāstīt. Lai gan man bija dalītas jūtas par Lieldienu saullēkta dievkalpojumu, es nolēmu to apmeklēt. Bija jauka sadraudzība ar citiem pilsētas mācītājiem un mani nekad nenogurdināja Augšāmcelšanās stāsts. Viņi man lūdza, lai es saku rīta lūgšanu, es uzvilku savu uzvalku un kaklasaiti un devos uz pilsētu.

Pēc dievkalpojuma es iekāpu automašīnā un braucu mājās, bet, kad es braucu garām Vasarsvētku ticības svētnīcai, es sajutu stipru pamudinājumu apstāties un ieiet. Es jutu, ka man tur būs jāsludina tajā dienā. „Bet kāpēc man tas būtu jādara?” es sev jautāju. „Es esmu adventistu draudzes mācītājs.”

Es turpināju braukt garām, bet man bija stipra sajūta, ka es nepaklausu Dievam, tāpēc es apgriezos un devos atpakaļ. „Kā lai es zinu, ka šī nav tikai mana iztēle?” Es turpināju ar sevi strīdēties. „Vai man ir jāieiet baznīcā un jāaiziet pa celiņu un jāpasaka mācītājam: „Kungs man teica, ka man šorīt šeit ir jāsludina, tad nu tu vari iet un apsēsties”? Atkal es pabraucu garām.

Es nezinu, cik reizes es braucu garām, strīdoties ar sevi un lūdzot pēc vadības. Beigās es aizbraucu mājās, lai ēstu brokastis. Es nosēju kaklasaiti un pakāru skapī. Es aizgāju uz ledusskapi un paņēmu banānu, bet iespaids atgriezās, un es jutu, ka es bēgu prom kā Jona. „Labi, Kungs, es nesaprotu, bet es saprotu, ka man labāk ir iet.” Es uzsēju kaklasaiti un devos uz durvīm.

„Kur tu ej?” Karīna jautāja.

„Uz baznīcu,” es teicu.

„O?” Tas bija viss, ko viņa teica. Viņa nebija pārsteigta, jo es bieži rīkojos dīvaini. Es aizbraucu atpakaļ un novietoju mašīnu Ticības svētnīcas priekšā. Kad es iegāju iekšā, dievkalpojums jau noritēja, un mācītājs tikko bija uzaicinājis draudzi zemoties uz ceļiem un pirms sludināšanas lūgt pēc Gara izliešanās. Es ieslīdēju aizmugurējā rindā un notupos uz ceļiem.

Lūgšanas Vasarsvētku dievkalpojumos nav kā vairumā baznīcu. Viņi lūdz ilgu laiku, un viņi nelūdz klusām savās sirdīs. Daži lūdz skaļi, daži murmina, un daži lūdz mēlēs. Sieviete aiz manis izklausījās it kā runātu par japāņu motocikliem. Es jautāju Kungam, lai dara man zināmu, vai Viņš atveda mani šeit, vai tā bija tikai mana iedoma.

Kamēr es lūdzu, es redzēju garīgu skatu: kad viņi beidza lūgt, mācītājs lūdza mani nākt un sludināt. „Bet ko es teikšu?” es domāju, būdams zemojies lūgšanā. Tad visa svētruna man atnāca tā, it kā tā man būtu iedota: par Mariju Magdalēnu, kas pārstāvēja draudzi.

Lūgšanas pierima, un viņi viens pēc otra apsēdās. Es piecēlos no ceļiem un apsēdos aizmugurējā solā. Tad mācītājs Rejs Hals uzkāpa uz paaugstinājuma, paskatījās tieši uz mani un teica: „Es redzu, ka mūsu adventistu brālis šodien ir šeit. Mācītāj, vai tev nav dažu vārdu, ko teikt par Kungu šajā rītā?”

Es zināju, ko viņš domāja, teikdams: „Vai tev ir liecība?” Mana sirds joņoja, bet es centos noslēpt savu sajūsmu. Es piecēlos, cik mierīgi vien pratu. „Jūs zināt, kā tas ir, mācītāj,” es teicu. „Mēs mācītāji nevaram pateikt tikai dažus vārdus.” Es smaidīju un jau sēdos, bet, pirms es to izdarīju, viņš nāca pie manis.

„Tad nāc priekšā un sludini.” Mana sirds sāka lēkāt krūtīs, un es domāju: „Tas nevar būt.” Kad es gāju uz priekšu ar Bībeli rokās, es sapratu, ka nekad neesmu juties pārliecinātāks, ka esmu tur, kur Dievs vēlējās, lai es būtu, jo Viņš bija mani atvedis uz šo baznīcu tik zīmīgā veidā. Es zināju, ka Viņš mani mācīs un dos man vārdus, ko teikt.

Es kā aizlidoju līdz kancelei un atvēru Bībeli Jāņa 8. nodaļā. Likās, ka viss ir izmēģināts. Es sāku runāt par sievieti, kas pieķerta laulības pārkāpšanā, un vārdi vienkārši plūda no manas mutes gandrīz bez manas piepūles. Es dzirdēju daudzus Āmen, Slava Dievam un Sludini to, brāli! Tas norādīja, ka viņi mani klausās, un sasildīja manu sirdi. (Es gribētu, lai tā darītu vairāk adventistu draudzēs.)

Beigās es izteicu aicinājumu. Daudzi cilvēki nāca uz priekšu, un mums bija lūgšana kopā. Kad cilvēki devās prom, mācītājs Hals mani uzrunāja ar asarām, kas ritēja pa viņa vaigiem. „Mācītāj Dag,” viņš teica aizkustināti, „Dievs tevi šajā rītā šurp atsūtīja.”

Es brīnījos, kā viņš zināja.

„Es esmu apslimis,” viņš turpināja. „Es nezināju, ko man darīt, tāpēc es par to lūdzu. Es lūdzu, lai mana sieva sludina, bet viņa bija nobijusies līdz nāvei. Tā, ka tu redzi, brāli Dag, Dievs tevi sūtīja kā atbildi uz manu lūgšanu.”

Kopš tās dienas es nekad nešaubījos, ka Dievam ir Savi ļaudis katrā baznīcā, neskatoties uz viņu ticību un doktrīnām. Viņš dzird un atbild uz viņu lūgšanām, un pirms Jēzus nāks, mēs visi būsim apvienoti vienā miesā, kas tur Dieva baušļus un Jēzus ticību (skat. Atkl. 14:12). Pirms es aizgāju, viņš aicināja mani atkal atnākt, un es viņam apsolīju, ka es to izdarīšu.

Tā es satiku Martu. Es atnācu nākamajā svētdienā apciemot Ticības svētnīcu, un kad es atnācu, es ievēroju spāņu sievieti, kas bija apsēdusies man priekšā. Es redzēju, ka viņa nerunā angliski, tāpēc es izteicu īsu lūgšanu, lai Kungs man palīdz ar viņu iedraudzēties. Uzreiz pēc lūgšanas mācītājs teica: „Tagad piecelieties un sasveicinieties ar cilvēkiem sev līdzās.” Es redzēju, ka Dievs bija atvēris ceļu, tāpēc, kamēr cilvēki sveica viens otru, es teicu, „Como esta usted, hermana?” („Kā klājas, māsa?”) Es biju iemācījies nedaudz spāņu valodu no meksikāņu drauga, kas dzīvoja ar mani.

Viņa atplauka plašā smaidā, kad izdzirdēja savu valodu. Viņa sāka pļāpāt spāniski ātrāk nekā es spēju saprast. Es pacēlu roku. „Despacio,” es teicu. „Mas lento!” („Runā lēnām.”) Tad izmantojot savu klibojošo spāņu valodu, es jautāju, „Vai tu saproti, ko šeit runā?”

„Nē,” viņa teica, „bet šis ir Dieva nams, tāpēc es nāku.”

„Es eju uz baznīcu sestdienās, un mums ir daži draudzes locekļi, kas runā spāniski. Atnāc pie mums sestdien,” es aicināju.

„Gracias, senor,” viņa teica, un, protams, viņa bija manā draudzē nākamajā sabatā. Drīz sāka nākt viņas bērni. Tagad gan viņa, gan viņas bērni ir uzticīgi mūsu draudzes locekļi, un visi bērni apmeklē mūsu mazo draudzes skolu. Kad es skatījos uz adventistu draudzi tajā sabatā, es priecājos redzēt Martu un viņas bērnus.

Neilgi pēc tam, kad mēs devāmies uz lūgšanu vakaru, mēs redzējām ātro palīdzību Filipa kundzes mājas priekšā. Viņai bija insults, un pēc pāris dienām viņa nomira, nenākusi pie samaņas. Viņas mazmeita atrada viņas Bībeli uz galda blakus viņas krēslam ar mācību bukletu. Tā bija trešdiena, un viņa bija aizpildījusi trešdienas atbilžu daļu savā drebošajā rokrakstā. Viņas pēdējie vārdi tajā rītā bija: „Mēs nemirsim.”

Visi mirst pirmajā nāvē, protams, taisnie nemirst otrajā nāvē, kas minēta Atklāsmes 20. nodaļā. Par to Filipa kundze bija pilnīgi pārliecināta.

Man bija priekštiesība vadīt viņas bēru ceremoniju. Baznīcu piepildīja viņas draugi un kaimiņi, un puķes bija visur. Izskatījās gandrīz kā svinībās. Liels karotājs bija uzvarējis grēku un nolika savu ieroci. Tur viņa gulēja mierā, sātana neaizsniedzama. Man nebija viņas žēl. Man pat skauda. Nākamā lieta, ko viņa dzirdēs, būs Jēzus balss, kas aicinās viņu no kapa kā apsolīts 1.Tesaloniķiešiem 4:16,17. Viņa sajutīs, kā viņas nemirstīgajā miesā ieplūst mūžīgā dzīvība, un viņa būs ar savu iemīļoto Džo. Kas par atkalapvienošanos! Kopā viņi ies pa zelta ielām brīnišķīgajā pilsētā, kas ir aprakstīta pēdējās divās Bībeles nodaļās.

Pēc bērēm es apciemoju viņas dēlu. Viņš joprojām nebija atdevis savu sirdi Kungam, un es cerēju, ka atradīšu viņam iedrošinājuma vārdus.

„Tu zini, ka tava māte tevi ļoti mīlēja, un viņa lūdza par tevi katru dienu,” es teicu. „Viņa līdz pašām dzīves beigām par tevi lūdza.”

„Jā, es zinu,” viņš teica, „bet neapgrūtini sevi ar lūgšanām par mani.”

Ko es varēju teikt šim smagi dzerošajam, rupji runājošajam mačo vīrietim, lai aizsniegtu viņa sirdi? „Ja tu mani pazītu pirms pāris gadiem, tu nekad neticētu, ka es jebkad būšu kristietis. Man ir daudz jāpateicas taviem vecākiem, ka es esmu tur, kur es esmu šodien. Viņi bija īsti svētie.”

„Es zinu. Viņi bija svētie,” viņš klusi teica. Viņš skatījās lejup un virpināja cepuri. „Bet viņi visu laiku tādi nebija. Viņi kļuva svētie.”

Nu šie vārdi man deva cerību. Es varu kļūt svēts. Kad es skatos uz Jēzus pilnīgo piemēru, es saku: „Man varbūt vēl tāls ceļš priekšā,” bet, kad es skatos atpakaļ un redzu, cik tālu Viņš mani ir atvedis, tas man dod drosmi. Es zinu, ka Viņš darbu ar mani nav pabeidzis. Ja es Viņam ļaušu, Viņš pabeigs to, ko Viņš ir iesācis manā dzīvē, un kādu dienu aizvedīs mani mājās.